יום שלישי, 21 בינואר 2014

כיצד ניתן לחסוך בביטוח משכנתא?

כיום רכישת בית ללא משכנתא נראית כאפשרות בדיונית לחלוטין. עם מחירי הנדל"ן של היום להמציא למעלה ממליון שקל במזומן היא משימה בלתי אפשרית גם לאנשים בעלי אמצעים. יתרה מכך, אנשים רבים שיש ברשותם את הכסף יעדיפו הרבה פעמים לנתב אותו להשקעות שיוכלו לראות מהן תשואה בטווח הקרוב ולא להשקיע את כל הכסף בבית שבו הם יחיו ולא יחוו את הכסף עצמו.

תהליך קבלת משכנתא

קבלת משכנתא היא תהליך ולפני שניגשים אליו יש להערך לקראתו בהתאם. למרות שהבנק מעוניין להעניק משכנתא ללקוחות שלו עליו לבחון את המצב לעומק לפני כן, על מנת לוודא שהכסף שאותו הוא מלווה אכן יחזור אליו. מסיבה זו הוא מבקש להציג הון עצמי בגובה של לפחות שלושים אחוזים מעלות הנכס, ערבים וערבונות וכך גם ביטוח משכנתאות. ביטוח משכנתאות היא הדרך של הבנק לוודא שהכסף אותו הלווה יחזור אליו.

למרות שבעת קבלת משכנתא הנכס עצמו הוא הערבון של הבנק, זה לא באמת מספיק כבטוחה וכאן נכנס לפעולה ביטוח משכנתאות. הכיסוי הבסיסי שאותו מחייב הבנק מעניק פיצוי באחד משני מקרים. במידה ונגרם נזק למבנה באופן שאינו מאפשר המשך מגורים בו. זאת מתוך הנחה שבמקרה כזה לא יוכל האדם להמשיך לעמוד בהחזרי המשכנתא ולממן לעצמו מקום מגורים נוסף. התרחיש השני שבו מכסה הפוליסה הוא תרחיש שבו המבוטח נפטר חלילה והוא פשוט איננו בכדי להחזיר את חובו. גם במקרה כזה חברת הביטוח תפצה את הבנק ותחזיר לו את יתרת הסכום.

גובה פוליסת ביטוח משכנתאות תואם את עלות הנכס ובעת הפיצוי, במידה וישאר חלק יחסי לאחר כיסוי יתרת המשכנתא, הכסף הנותר מהביטוח יועבר אל שאריו של המבוטח.

נקודות למחשבה

למען האמת, עלות ביטוח המשכנתא הוא לא מספיק גבוה בשביל לעשות הבדל לכאן או לכאן. בסיכומו של דבר מדובר על סכום פעוט שאותו אתם משלמים מדי חודש ולא ממש מרגישים אותו. אם כי, אי אפשר להתעלם מהצבירה שמתרחשת לאורך זמן. או אז, סכום הכסף יכול בהחלט להצטבר לכדי סכום מכובד למדי.

אם אתם מעוניינים לחסוך בהוצאות פוליסת ביטוח המשכנתא שלכם המקום היחיד שתוכלו לחסוך בו הוא בסעיפי הכיסוי. לדוגמא, במקרים רבים קיים סעיף ברירת מחדל של כיסוי במקרים של אסון טבע. בשונה ממדינות אחרות בעולם, במדינת ישראל אין טייפונים, הוריקנים, צונאמי, התפרצויות הרי געש ועוד מני תופעות הרסניות. אנשים רבים מורידים את סעיף הכיסוי הזה ובכך חוסכים בהוצאות הביטוח, יחד עם זאת, אסור לנו לשכוח שמדינת ישראל יושבת על השבר הסורי האפריקאי. לא קורה שום דבר, עד שוקרה אסון גדול, כך הדבר תמיד עם אסונות טבע. בעוד שנדמה כי רעש אדמה קטלני לא ממש יקרה כאן, העדויות מראות תמונה שונה מעט, בייחוד לאור מחרוזות רעשי האדמה שאנו חווים בשנים האחרונות. הקדישו מחשבה לדבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה